Gyűjtögetek – válogatok – alakítok – alkotok

Gyűjtögetek – válogatok – alakítok – alkotok

Könyvhét helyett – vásároljunk hazai kiadóktól!

2020. szeptember 24. - Timár_Krisztina

img_20200924_153133.jpg

Néhány nappal ezelőtt, Mayerné Répási Adrienn blogbejegyzésére reagálva kiírtam a Facebook-oldalamra egy felhívást: 

Vásárolj könyvet hazai kiadótól, közvetlenül! Mivel elmarad a Könyvhét, most így teheted lehetővé, hogy minél több új könyvet megjelentethessenek.
Én is rendelek, majd ha megérkeztek, megmutatom, hogy miket.

Szóval akkor mutatom. :) 

Érdekes élmény volt. Persze nem összevissza vásároltam, hanem megnéztem, hogy melyek azok az újabb kiadású magyar nyelvű könyvek közül, amelyeket már régóta szeretnék, és melyek azok, amelyek a frissebbek közül nagyon felkeltették az érdeklődésemet. Mindegyik más-más kiadónál jelent meg.

img_20200924_153358.jpg

Nem mindent vettem meg, amit szerettem volna – azért többségükben tényleg nagyon drágák ezek, főleg így, hogy (hacsak nincsenek egymással kapcsolatban a kiadóik) mindegyikhez szállítási díjat is kellett számolnom –, de azt hiszem, remek kis válogatást hoztam össze. A tömeges vásárlás utóhatása hasonló a másnapossághoz. Egyébként ritkán fordul elő, hogy több könyvet vásároljak egyszerre, ráadásul papíralapú kiadványokat. Az a nagy harci helyzet, hogy amikor ismerőseimnek azt állítom, hogy nincs hely a lakásomban több könyvnek, akkor nem szoktam túlozni. Halvány fogalmam sincs, hova fogom őket rakni, egyelőre az asztalon állnak kupacban. Ha még valamit behoznék ide, jó eséllyel nekem kellene kiköltöznöm. Na de most szent volt a cél: nehogy már énrajtam múljon a magyar könyvkiadás jövője.

Három első helyezést osztanék ki így kapásból. A költséghatékonyság bajnoka a Jaffa, akik (írd és mondd) 0, azaz nulla forint szállítási díjat számítottak fel. (A legtöbb helyen ehhez kétszer annyi könyvet kellett volna rendelnem.) A csomagolás bajnoka az Atlantisz, akiknél atombiztosabb csomagot kizárólag boldogult nagymamám tudott készíteni, amikor kolbászt küldött nekünk annak idején. (Igaz, hogy nagyon érzékeny kiadványt rendeltem tőlük, bibliapapírra van nyomva, kellett is rá vigyázni.)* A kapcsolattartás bajnoka pedig a Tea, amelytől nem automatikus válaszüzenetet kaptam, hanem személyre szólót. (Ezt hogy bírják amúgy??? Teljesen normális dolog az automatikus válaszüzenet!)

No, melyikkel fogom kezdeni? :) 

(Majd ha fogynak egy kicsit a jelenlegi olvasmányaim...)

FRISSÍTÉS: Kedves rokonaim most szóltak rám, hogy nemcsak kolbász volt azokban a bizonyos nagymama-csomagokban, hanem őszibarack is, illetve tojások egyesével papírburkolatban. Tény. :)

img_20200924_155524.jpg

 * Ceterum censeo: Az Atlantisz legyen szíves kiadni a Platón-sorozatban a Timaioszt (és lehetőleg a Kritiaszt is)! Becsületemre fogadom, hogy azonnal megveszem, és írok róla reklámot nekik, ilyet. Ha egyszer Atlantiszról nevezték el magukat, már csak az imázsuk kedvéért is szükségük volna egy ilyen kiadványra.

A bejegyzés trackback címe:

https://gyujtogeto-alkoto.blog.hu/api/trackback/id/tr4316213614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása