Gyűjtögetek – válogatok – alakítok – alkotok

Gyűjtögetek – válogatok – alakítok – alkotok

Jókai Mór: Fekete gyémántok

2020. február 04. - Timár_Krisztina

covers_81410.jpgTinédzser korom kedvenc könyve volt. Emlékszem, mennyire élveztem még az őskor leírását is, még a delej-ország leírását is, és olyan gépeket akartam szerkeszteni, amilyeneket Berend Iván. (Hogy a magánéletében hogy lehet ennyire mulya egy ilyen okos ember, azt akkor még nem értettem. Azóta felnőttem.)

…aztán huszonsokévesen újraolvastam, és majd hanyatt estem a székkel együtt. Az őskori világ leírásáról kiderült, hogy Jókai saját kora társadalmának maróan szatirikus rajza, ugyanúgy, ahogyan egyébként A csigák regénye is. Vajon erre akkoriban hányan jöttek rá?

Valószínűleg nem sokan, különben nehezen engedték volna kiadni.

Ezt 2014. április 26-án írtam. 

Pontszám: 10/10

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyujtogeto-alkoto.blog.hu/api/trackback/id/tr5915459030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása