Gyűjtögetek – válogatok – alakítok – alkotok

Gyűjtögetek – válogatok – alakítok – alkotok

Régmúlt idők mindennapi élete (Letűnt civilizációk)

2020. február 04. - Timár_Krisztina

letunt.jpgAmikor megláttam, hogy Reader's Digest, kicsit húztam a számat. Aztán megnéztem a tartalmát, ígéretesnek tűnt. Aztán akciós lett az antikváriumban, úgyhogy megvettem.

Életem egyik legszerencsésebb döntése volt.

Pontosan azt adja, amit ígér: sok-sok érdekességet a régmúlt korok mindennapi életéről, a háborúkon túl a békés napokról is, a gyermekjátékoktól kezdve a gabonatermesztésen keresztül az útkövezésig. A krétai vagy a minószi civilizáció persze már az ember könyökén jön ki, de cserébe sok olyan kultúráról is hírt ad a könyv, amelyekről egyébként egy kukkot se hallani.

Hibája talán, hogy túlsúlyban vannak benne a dél-európai, közel- és közép-keleti civilizációk. Örültem volna, ha annál az egy árva afrikai városnál többet is felsorol, vagy Észak-Amerikában jobban körbejár. De így is kitűnő ismeretterjesztő munka, jár neki a tíz pont.

Ezt 2014. április 27-én írtam.

Pontszám: 10/10

Kiadási adatok: Reader's Digest, Bp., 2003. 320 oldal

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyujtogeto-alkoto.blog.hu/api/trackback/id/tr9615459184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása